הכי זולים במסכים וטלוויזיות

 
 
 
 
 
 
31/03/2013

איך בוחרים טאבלט ?

מאת: Lcdtv.co.il
 

איך בוחרים טאבלט ?

רבים האנשים שמעדיפים טאבלט. ולמעשה העולם מתקדם בכיוון אחד והכיוון הוא טאץ'.
אם לפני חמש שנים ראינו בקניונים מחשבים ניידים על כל שולחן שני בבתי קפה, כיום המצב זהה רק עם טאבלטים.
קשה לטעון כי הטאלט יחליף סופית את הנייד אולם הגדרה יותר מתאימה לקורה בעולם היא שטאבלט הוא מוצר שמשלים את המחשב הנייד.
למעשה בימנו ישנם מחשבים שמשמים גם כטאבלט וגם כמחשב נייד, דוגמת המודל המהפכני
Dell XPS 12 Convertible. אז תרשו לי לעשות לכם קצת סדר.

מערכות הפעלה- יתרונות/חסרונות

כמו שבמחשבי PC אנחנו רגילים למערכות הפעלה Windows בעיקר, מחשב טאבלט מזדהה עם שתי מערכות הפעלה עיקריות:

Apple iOS- מערכת הפעלה שמגיעה עם טבלטים של חברת "אפל" בלבד, הטאבלט שכולנו מכירים כל כך טוב וזה שלמעשה הביא לפריצת הדרך של הטאבלטים בעולם- iPAD.
בשוק הישראלי הפריצה הגדולה הייתה כאשר
iOS התחילו לתמוך באופן מלא בשפת ממשק עברי.
מערכת הפעלה זו מאופיינת בקלות שימוש, מהירות, נוחות, עיצוב יפה, רגישות למגע- טאץ' ואפליקטיביות בלתי מתפשרת.
הפעולה החלקה שלה ויציבותה הקנו לה הצלחה מסחרית אדירה ובמרוצת השנים הפכו אותה שם נרדף ל"חוויית משתמש מושלמת".

בין החסרונות של iOS אפשר למצוא את התסכול שבסנכרון בין תכני הטאבלט שמוגבלים לפרוטוקול היצרן שמצריך iTUNES על כל מחשב PC  חיצוני לצורך העברת והעתקת קבצים, תהליך אשר משמעותית מהיר וגמיש יותר בטאבלטים שאינם מבוססי APPLE iOS.
העדר התמיכה ב-
Flash גם מציקה בשל מחסור תכנים בהרבה אתרים מבוססי פלאש. חובה להודות שזאת פגיעה רצינית בחוויית הגלישה.    

חוויית שימוש ללא פשרות

Google Android-  מהפכה לא קטנה התרחשה מרגע השקתו, הפצתו והתפשטותו של android. כיום זו מערכת ההפעלה הכי פופולרית בעולם ברמת כמות הטבלטים עליה היא מותקנת (יותר מ- iOS). מערכת ההפעלה מציגה ממשק נוח וקל לשימוש עם גישה קלה להגדרות מגוונות. היתרון הגדול ולמעשה מה שמבדיל את Android מ- iOS הוא קלות הסנכרון עם כל מחשב ואפשרויות שינויים והתאמות רבים.

חסרונות בולטים במערכת הפעלה זו הם פעולה פחות חלקה תמיכה מצומצמת בעברית, דבר שמבלבל את התפריט לא מעט פעמים. חנות הפליקציות של
Goole- יצרנית Android היא אטרגטיבית ומגוונת פחות מזו של Apple- יצרנית iOS.

ידידותי יותר- תומך ברוב הפלטפורמות

 

Windows 8- כן כן, גם מיקרוסופט נכנסה לשוק הטאבלטים עם מערכת הפעלה חדשה ותואמת פלטפורמות טאץ'. מערכת הפעלה זו ממש בחיתוליה אבל מהניסיון המועט של השוק עם השקת חלונות 8, ניתן להסיק כי מדובר במערכת הפעלה עם ממשק מהפכני שלמעשה משמש כמערכת הפעלה דו ערכית המיועדת למחשב PC וטאבלטים כאחד. Windows 8  כוללת מלא פיצ'רים המזכירים את iOS עם סנכרון נרחב, רגישות גבוהה ותפריט קל ונוח לתפעול- ממשר "מטרו".
מוצר המעיד על יעלות מערכת ההפעלה חלונות 8 בשתי החזיתות (נייד/נייח ומסכי טאץ') הוא לא אחר מהמוצר המהפכני
Dell XPS 12 DUO.

XPS 12 DUO                                              עם Windows 8- סדר היום החדש בעולם הטאבלטים ?!




 

איך בוחרים ספציפיקציות ?

מעבד- עם האפליקציות של ימנו והתכנים הכבדים שמציפים את האתרים בהם אנו גולשים, לא כדי לרכוש טאבלט עם מעבד עם מהירות נמוכה מ- 1Ghz ובאופן טבעי רצויי להטות את העין כבר לכיוון המעבדים העדכניים שחלקם מגיעים כפולי ליבה- שיפור אדיר בבציועי הטאבלט.

זיכרון- כמו במחשבי PC גם בטאבלט יותר זיכרון משמעו שיפור בביצועים שמתבטא בהרצת פעולות שונות במקביל באופן רציף, חלק ומהיר יותר.
ניתן לזהות טאבלט טוב עם נפח זיכרון של לא פחות מ-
1GB.

אחסון- נפחים של
16GB-64GB הם נפחים מכובדים שלמעשה אחראיים על אחסון המידע שלכם, כך שירידה מתחת ל- 16GB אינה מומלצת. ישנם טאבלטים מיוחדים עם נפחי אחסון הזויים של 128GB כדוגמת: Dell Latitude ST אשר לא יורדים בגמישות האחסון דטה שלהם ממחשבים נייחים וניידים ומקנים לטאבלט עצמאיות שאינה תלוייה בכוננים הקשיחים של המחשב בבית או הנייד.

מסך- מסכי מחשבי טאבלט נעים בגדלי 7 אינץ' עד 10 אינץ'. ככל שגודל המסך קטן, המשקל קטן יחד איתו (יכול להגיע לכ- 450 גרם) אולם חוויית השימוש תרד גם היא. ככל שגודל המסך עולה, כך גם המשקל (650-900 גרם טיפוסיים) דבר שעשויי מעט להעיק על חוויית הניידות, אולם השימוש יעשה קל ונוח יותר, גדלי פונט, קריאה כתיבה וכיוצא באלו.

סוללה- זמן הסוללה למחזור פריקה תלוי בשימוש (משחקים, תאורה, אינטרנט וכו') כמו גם בקונפיגורציה (גודל מסך, מהירות מעבד וכו') כך שביצועי הסוללה תלויים בסובב אותה ולאו דווקא בספציפיקציות שלה. סוללות טאבלטים מחזיקות בבמוצע עבודה שנעה בטווח ה- 4-10 שעות, כאמור בכפוף לגורמים הסובבים אותה. טווחי עבודה אלו לרוב מאפיינים סוללות 6000mAh.

·         אפשרויות חיבור- עם התפשטות טכנולוגיית הטאבלטים בעולם וגדילת כמות המשתמים במהלך השנים, הגיע גם גוון רב ומרשים בחיברים שהטאבלטים מציעים.
אפשרויות גוון רבות חשובות חשובות מאוד למשתמש הממוצע ולכן יש לבדוק את יציאות הדגם אותו אתם בוחרים בשביל לחזות את החווייה שהמוצר יקנה לכם בעתיד הקרוב כהרחוק.

·          HDMI Mini/Micro- מחבר המאפשר הוצאת תוכן למסכי LCD חיצוניים באיכותיות של 1080P ומעלה.

·         סלוט לכרטיס זיכרון- חריץ לכרטיס זכרון מסוג Micro-SD, בדר"כ, כאשר ישנם טאבלטים המציעים חריץ לכרטיסי SD רגילים.
מדובר בכרטיסי זכרון של מצלמות דיגיטליות לרוב שיאפשרו סנכרון תמונות עם הטאבלט שלכם ללא עירוב של חוטים.

·         USB- הממשק הנפוץ בעולם שמאפשר עבודה עם התקנים חיצוניים.

·         Display Port- מחשבר דיגיטלי כמו HDMI אשר מגיע כתחליף לזה האחרון במספר טאבלטים או בנוסף. מדובר בממשק המספק למעשה את אותה תמורה של הוצאת סיגנל דיגיטאלי תומך רזולוציות גבוהות למסכי LCD  חיצוניים.

·         יציאת 3.5mm- יציאה היועדת לרמקולים/אוזניות.


ממשקיות- קריטריון משמעותי לבחירת הטאבלט שלך

תצוגה

רזולוצייה-
ככל שהרזולוצייה גבוהה יותר, כך התמונה נעשית חדה וברורה יותר.
טאבלטים מציגים רזוצויות החל מ-
400 x 800 ועד רזולוציות הזויות של 1080 x 1920 פיקסלים ואף יותר. חשוב לציין כי בשל יותם של מסכי טאבלט קטנים יחסית מטעם, צפיפות הפיקסלים גבוה יותר גם ברזולוציות הנמוכות ובכך איכות הצפיה מטבעה גבוה יותר בצג של טאבלט לעמת צגי PC.

 

זווית צפייה- מחשב לוח מחוייב לספק גמישות מירבית בהפעלות, חלק חשוב הוא בפן זווית הצפייה. הסתכלות והבנת התוכן המוצג על מסך הטאבלט מכל מקום ועניין הם נושא קריטי מאוד.
לכן צריך לבדוק היטב את זווית הצפיה שמסך הדגם בו אתם מתעניינים מאפשר ולרוב חנויות המציעות טאבלטים יציינו את זווית הצפייה כחלק ממפרטיו הטכני של המוצר.
ככל שהזווית תהיה גדולה יותר, כך תדעו שהטאבלט הספציפי יציג תמונה חיה וברורה כשלא מתבוננים בטאבלט ישירות.

 

חוויית צפייה גם בזויות חדות

 




רמת תפעול-
מסכי מגע מתחלקים ל- רזיסטיביים (מצריכים שימוש ב"סטיילוס או מצריכים לחיצה חזקה על המסך) ול- קפאסיטיביים המאופיינים ברגישות שתפעיל ישומים בנגיעה הכי קלה, מסכים קפאסיטיביים יתמכו במולטי מגע ויאפשרו גלילה קלה ותפעול יעיל ורציף.

 

מקלדת- מקלידים סדרתיים שרוכשים טאבלט בשביל מצגות או סתם לחוייה ה"טאבלטית" יצטרכו לשקול רכישה של טאבלט המגיע עם מקלדת ועכבר חיצוניים מבוססי Bluetooth. מחירי טאבלטים המגיעים לצד עכבר ומקלדת אלחוטיים חיצוניים לרוב מתאפיינים במחירים גבוהים גם בשל היותם בעלי נתונים גבוהים וספציפיקציות עסקיות, כך שאם חסכון הוא פקטור, יש להתעקש על טאבלט עם רגלית המותקנת מאחורי המסך שמגנה זווית הקלדה נוחה ויעילה.

אולם חוויית הקלדה נוחה וטובה שלא באופן קדחתני מצריכה לא יותר מרגישות גבוה של מסך המגע וגודל מסך של 9 אינץ' ומעלה.



תקשורת

 

טאבלט הוא מכשיר חכם שמקנה שתי אפשרויות גלישה באינטרנט.
בהתאם לסוג ובהתאם לצורך, בוחרים באחת מהתקשורות הידועות:

 

Wi-Fi- גלישה באינטרנט במקום מוגדר (בית, משרד, בית קפה). חשיפת נתונים נמוכה, חסכון משמעותי בכסף. אך אפשר לשכוח מחוויית הגלישה באמצע שום מקום כשמגוון האטרקציות והתעסוקות מסביב מועטות וגם רשת Wi-Fi אינה זמינה.

 

3G- פרוטוקול הגלישה הידוע והאחראי הישיר לשימושי ה"פנאטי" בסמארטפונים וטאבלטים במקומות ציבוריים, בדרכים, בהליכה ואפילו בזמן התרועעות עם חברים או דייט.
המגמתיות היא עבודה וסנכרון מול מכשירים אחרים ברדיוס קרוב, שיתוף וחשיפה קבוע לאינטרנט.
אולם מחיר גבוה וחשיפה קבוע שמתבטאת בציון המקום והעיסוק הרגעי של המשתמש בכל שעות היום.

 

מולטימדיה


מצלמה- קשה למצוא בטאבלטים בני ימנו רמות צילום גבוהות במיוחד- בסטילס כבוידאו, אך עדיין זהו פיצ'ר המשרת בצורה עקבית וסבירה עד טובה משתמשים רבים מאוד. מצלמה קדמית עם 1.3 מגה פיקסל במצלמה הקדמית (לשיחות וידאו בעיקר) זהו קריטריון שכיח שאין לרדת ממנו בעת בחירת טאבלט. לא רצוי לרדת מ- 5 מגה פיקסל במצלמת הסטילס האחורית, רצוי לצד מנורת פלאש.

 

רמקולים- עם יוטיוב וכל האתרים המוזיקה ותכני הוידאו החינמיים והזמינים של ימנו הקהל דורש סאונד, ולא פחות מטוב. לכן שכיח היום למצוא טאבלטים עם שני רמקולים- סטריאו. אל תצפו לסאונד מטורף מטאבלט עם שני רמקולים כך שאין צורך להפוך את נושא הסאונד לקריטריון מכריע בקנייה, אבל לא עולה כסף לבדוק.

 

אל תצפו לחוויית שמע יוצאת דופן- אך תמיד ישנם גורמים חיצוניים לפנות אליהם

GPS- אוריאנטציה בארץ ובעולם ללא סיוע במפות ועוברים ושבים תצריך רכיב GPS הקיים בטאבלטים מסויימים.

 

מחירים

מחיר סופי נבנה מגודל, נפח אכסון, צורת תקשורת, יצרן, אחריות פיצ'רים וכדומה. באופן כללי מחירי טאבלטים נעים בין 1000- 5000  ש"ח. חשוב לבצע השוואת מחירים, לדעת ממי ולכמה זמן מקבלים את האחריות, לבחור את הנתונים המדוייקים שישרתו את הצרכים שלכם ולא לקפוץ מעל הפופיק בכל הקשור בתמורה כי בעולם הטאבלטים ניתן להגיע למחירים גבוהים משמעותית ממה שצריכים, שזה לא הרבה בכלל.

אחריות

לא לקנות טאבלט עם אחריות מעבדות פרטיות !
רוב הטאבלטים מגיעים עם אחריות של שנה, עיצרים בודדים, כגון
Dell, מספקים בחלק מהטבלטים שלהם אחריות של שנתיים ואף שלוש.

 

סיכום

טכנולוגיית הטאבלט אינה עוצרת לרגע. הורסטיבית והשינויים מתרחשים בכל רגע ורגע, בזמן שאתם קוראים את הכתבה מפותחת טכנולוגייה חדשה לעולם הטאבלט. כך שאם אתם מצרכני "המחר" שממתינים למשהו יותר אידיאלי מהמוצר של היום שיגיע מחר, אז תוותרו. השתמשו בטיפים הנ"ל וכנסו לעולם כייפי ומתקדם של נוחיות, גלישה ללא גבולות והגדרות מקום וחוויית משתמש שמכתיבה לעולם את העתיד הרחוק והצפוי כל כך. הכנסו למהפכת הטאץ'.

 

 

 

 
 
##################################################### #####################################################