הכי זולים במסכים וטלוויזיות

 
 
 
 
 
 
12/07/2010

טכנולוגיית OLED יתרונותיה ומוכנותה להחליף את ה- LCD

מאת: Lcdtv.co.il
 

טכנולוגיית OLED יתרונותיה ומוכנותה להחליף את ה- LCD
מאת : ברק רודקובסקי

ידוע כי טלוויזיות OLED הדקיקות עם הצבעים האורגניים נותנים איכות תמונה בלתי רגילה ודקות מינימאלית שאין עליה עוררין ( 3 מ"מ בלבד !!! ) ומהצד השני האיום של הפלזמה וה-LCD נשאר בעינו, היות שאלו עדיין מבטיחים אורך חיים כפול משל ה-OLED ונראה כי זה קריטריון גורלי בעיני הצרכנים וכמדומני שלא בצדק ! אנסה לפרט ונראה אם הפרספקטיבה שלכם תשתנה .

לפני קרוב לארבעה חודשים חברת סוני ( Sony ) הכריזה על השקת מסכי OLED ראשוניים בשם XEL-1 . דגם ה-XEL-1 הרשים באיכות הצבע, בשל רעיון פליטת האור ישירות ממולקולת הפיקסל על ידי זרם חשמלי שמפעיל אותו, כך שמקור האור הינו היולי לחומרים האורגניים בתוככי הפיקסל עצמו ! להבדיל מ-LCD שהספק התאורה שלו מגיעה מאחורי הפיקסל עצמו, מה שהופך כמובן את הבהירות באופן טבעי לנמוכה יותר.
בנוסף יש לציין את אפקט הניגודיות המרשים של טכנולוגיית OLED שמתבטא ביחס של 1:1000000 !
מה שמספק עומק מרשים ביותר בתמונה ובצלילותה, תכונות אלו קריטיות ביותר לצפייה בסרטים והצגת תמונות .
אפשר להמשיך לשבח ולהלל את הטכנולוגיה החדשה והמרשימה הנ"ל, אך זממנו קצר וניגש לחלק הפחות מעודד של OLED, הרי לצד כל פלוס, גדול ככל שיהיה, מתקיים תמיד המינוס. ידוע שטכנולוגיה אורגנית ( מכל התחומים ) אינה עמידה במיוחד( במונחים של אורך חיים כמובן ). מולקולת הפיקסל במסכי OLED מכילה חומרים טבעיים, חומרים אלו, בשל היותם אורגניים, שובקים חיים מהר יחסית לטכנולוגית ה-LCD . אורך חיי OLED כרגע מגיע עד ל- 30,000 שעות לעומת ה-60,000 של ה-LCD ועל כן קיימת סלידה קלה מהחלוציות האקסקלוסיבית של OLED .
אך הבא נהיה ריאלים יותר ופחות משועבדים לאפקט הזמן שבמקרה הספציפי הזה מהווה איום קל והטעיה ענקית ויש אף לומר מדומה , היות וההשקפה היא יותר מכאנית כתוצאה מהעליונות של 60,000 שעות על 30,000 שעות ( ללא ספק המספרים מטעים אותנו עד לכדי מצב של שיעבוד להם ) .
נניח ואנו צופים כרוניים ובממוצע כללי אנו צופים שמונה שעות יומיות בטלוויזיה , במקרה של ה- LCD נתענג על נוכחותה בסלוננו 20 שנים מיום הרכישה, מה שאומר כי 10 שנים של היכרות עם החלוציות המרשימה של טלוויזיית OLED, חווית צפייה ממושכת ועם הזמן סלידה מדורגת לגירויים חיצוניים אחרים שעולם הטכנולוגיה לא חדל ולא יחדל מלהקנות לנו, לא יספיקו ?! נו באמת !

 
 
##################################################### #####################################################