הכי זולים במסכים וטלוויזיות

 
 
 
 
 
 
12/07/2010

פאנל במסכי LCD

מאת: Lcdtv.co.il
 
פאנל במסכי LCD

הפאנל הוא יחידת התצוגה של המסך. הפאנל הוא בעצם המסך עצמו, הכולל את תאורת הרקע של המסך, המעבדים המתרגמים את האותות החשמליים לתמונה והגבישים הנוזליים עליהם נוצרת התמונה. סוג הפאנל משפיע על גורמים רבים כמו בהירות המסך, ניגודיות, זוויות צפייה ומחיר.


רבים לא מודעים לעובדה שקיימים סוגים שונים של פאנלים, הנבדלים בתכונות של הגבישים המרכיבים אותם:


פאנל TN: הפאנל הנפוץ ביותר והזול ביותר. בעל עומק צבע של 6 ביט (עד 16.2 מיליון צבעים), המתאים לשימוש כללי ומשרדי. פאנל זה מיועד למי שמחפש מסך לשימוש כללי במחיר זול יחסית. הפאנל מתאפיין בזמן תגובה מהיר אך זוויות הצפייה בו צרות יחסית והניגודיות נמוכה.

                                                 מסכים קונים ב-notebookclub.co.il

פאנל VA: פאנל איכותי יותר בעל עומק צבע של 8 ביט (עד 16.7 מיליון צבעים). הפאנל מספק צבעים "חיים" יותר, זוויות צפייה רחבות יותר ובעל ניגודיות גבוהה יותר. פאנל זה מיועד לשימוש כללי, אפשרות לעבודה גרפית ועריכת תמונות ואף משחקים ברמה גבוהה. פאנל זה מתאפיין בצריכת חשמל גבוהה יותר מ-TN ובמחיר יקר יותר.

          מסכים קונים ב-notebookclub.co.il

פאנל IPS: פאנל איכותי במיוחד והיקר ביותר. בעל עומק צבע של 8 ביט, המספק דיוק צבע אופטימלי. לפאנל זה זוויות צפייה רחבות במיוחד וניגודיות טובה (אך לא כמו של VA), אך זמן תגובה פחות מהיר. פאנל זה מתאים לכל שימוש, אך מיועד בעיקר לעבודה גרפית מקצועית, וניתן להשתמש גם למשחקים ברמה גבוהה. צריכת החשמל של פאנל זה היא הגבוהה ביותר מאחר והוא זקוק לתאורה אחורית חזקה במיוחד.

 

 
 
##################################################### #####################################################